Divadlo Dialog Plzeň



9.9.
19:00 Nevěrníci Divadlo MAEBH
Po
12.9.
19:00 Příběhy bez konce HOST
Út
13.9.
19:00 S Peggy o knihách a cestování HOST
St
14.9.
19:00 Rocker a dvě staré dámy Divadlo MAEBH
Čt
15.9.
19:00 Zastavte Elen! Théta
Po
19.9.
20:00 Oblomov Divadlo JakoHost
Út
20.9.
19:30 Rychlorande aneb To nevymyslíš! exLudvíci
St
21.9.
19:00 Ťululum Zrcadlo

23.9.

Finále Plzeň 2022 HOST
So
24.9.

Finále Plzeň 2022 HOST
Ne
25.9.

Finále Plzeň 2022 HOST
Po
26.9.

Finále Plzeň 2022 HOST
Út
27.9.

Finále Plzeň 2022 HOST
St
28.9.

Finále Plzeň 2022 HOST

30.9.
19:00 Literární večer Divadlo JakoHost

Červený kohout / Aucassin a Nicoletta

Dialog hercům z operety sluší

Červený kohout má po premiéře. Mladí členové plzeňské operety uvedli hru o slavných milencích.


VLADIMÍR GARDAVSKÝ

PlzeňČervený kohout je nejen oblíbeným názvem čínských restaurací v Čechách, ale také pojmenováním divadelního souboru soustřeďujícího některé mladé členy souboru operety a muzikálu Divadla J. K. Tyla v Plzni. Pod režijním vedením svého kolegy Jiřího Untermüllera občerstvují síly a rozšiřují svoji tvořivost v úkolech, s jakými se na své domovské scéně nepotkávají. Již nějaký čas reprízují například Krakonošovy pohádky o nenapravitelném Trautenberkovi či Kocoura Modroočka s písničkami Marka Ebena. A nyní v plzeňském Divadle Dialog uvedli komedii se zpěvy a kanci o lásce Aucassina a Nicoletty.

Hra Aucassin a Nicoletta, inspirovaná středověkou veršovanou povídkou na oblíbené téma vytrvalé lásky milenců, vznikla na počátku 13. století jako scénická skladba pro potřeby tehdejších žonglérů, kteří zpěvně recitovali její veršované části a části prozaické herecky předváděli. Text nese výrazné parodické prvky, zesměšňující tehdy vžitý ideál rytířské slávy. Tento vylehčený pohled se ukázal být vhodný pro inscenační metodu divadla na divadle.

Režisér proložil dávný příběh mnohými situacemi odkrývajícími propletenec vztahů mezi členy skupiny potulných komediantů a sám se s elegancí jemu vlastní zhostil úlohy principála, průvodce dějem a organizátora veškerého jevištního dění. Při nastudování plně využil mimořádných vloh pohybových, mluvních i pěvěckých Michaely Havlíčkové-Rybické, Radka Schejbala, Martina Šefla, Milana Čtvrníka a Petra Dudáse i jejich způsobilosti hrát na různé hudební nástroje. Přes časté zesměšňování předváděného děje těžil i z citu všech herců pro poezii a pro svéráznou naivní atmosféru předlohy. Vhodně vyvážil sólové party kolektivním přednesem a podařilo se mu sladit pestrou paletu výrazových prostředků, včetně parodie baletu či divadla masek, do jednotného celku. Nepřeslechnutelný je hudební humor nápaditě citující z klasiků. Inscenace Divadlu Dialog, které je domovem Plzeňské neprofesionální scény, velice sluší.

Zdroj: Plzeňský deník