Divadlo Dialog Plzeň


So
2.3.
19:00 Benátky pod sněhem Žumbera
PREMIÉRA VYPRODÁNO
Ne
3.3.
19:00 To si piš HOST
Út
5.3.
19:30 Rychlorande aneb To nevymyslíš! exLudvíci
VYPRODÁNO
St
6.3.
19:00 Rocker a dvě staré dámy Divadlo MAEBH

8.3.
20:00 Oblomov Divadlo JakoHost
DERNIÉRA VYPRODÁNO
So
9.3.
19:00 V šatně HOST
VYPRODÁNO
Ne
10.3.
19:00 Benátky pod sněhem Žumbera
Po
11.3.
19:00 Severní vášeň SPODINA
St
13.3.
19:00 Projekt N.A.D.Ě.Ž.D.A. Chlupatej kaktus
Čt
14.3.
20:00 Morell Divadlo JakoHost
So
16.3.
19:00 Kdo se nebojí Théta
I. PREMIÉRA
Ne
17.3.
19:00 Tchýně na zabití SPODINA
VYPRODÁNO
Po
18.3.
19:00 Sexem ke štěstí SPODINA
VYPRODÁNO
Út
19.3.
19:00 Sexy prádlo SPODINA
VYPRODÁNO
St
20.3.
19:00 Benátky pod sněhem Žumbera
VYPRODÁNO
Čt
21.3.
19:00 Číňani SPODINA

22.3.
19:00 Číňani SPODINA
VYPRODÁNO
Po
25.3.
19:00 Čas pod psa Divadlo MAEBH
Út
26.3.
19:00 Zázračné cvičení SPODINA
VYPRODÁNO
St
27.3.
19:00 Dokonalý partner SPODINA
VYPRODÁNO
Čt
28.3.
19:00 Aby bylo jasno... DRAMOKLAM
So
30.3.
19:00 V šatně HOST
VYPRODÁNO

Červený kohout / Aucassin a Nicoletta

Dialog hercům z operety sluší

Červený kohout má po premiéře. Mladí členové plzeňské operety uvedli hru o slavných milencích.


VLADIMÍR GARDAVSKÝ

PlzeňČervený kohout je nejen oblíbeným názvem čínských restaurací v Čechách, ale také pojmenováním divadelního souboru soustřeďujícího některé mladé členy souboru operety a muzikálu Divadla J. K. Tyla v Plzni. Pod režijním vedením svého kolegy Jiřího Untermüllera občerstvují síly a rozšiřují svoji tvořivost v úkolech, s jakými se na své domovské scéně nepotkávají. Již nějaký čas reprízují například Krakonošovy pohádky o nenapravitelném Trautenberkovi či Kocoura Modroočka s písničkami Marka Ebena. A nyní v plzeňském Divadle Dialog uvedli komedii se zpěvy a kanci o lásce Aucassina a Nicoletty.

Hra Aucassin a Nicoletta, inspirovaná středověkou veršovanou povídkou na oblíbené téma vytrvalé lásky milenců, vznikla na počátku 13. století jako scénická skladba pro potřeby tehdejších žonglérů, kteří zpěvně recitovali její veršované části a části prozaické herecky předváděli. Text nese výrazné parodické prvky, zesměšňující tehdy vžitý ideál rytířské slávy. Tento vylehčený pohled se ukázal být vhodný pro inscenační metodu divadla na divadle.

Režisér proložil dávný příběh mnohými situacemi odkrývajícími propletenec vztahů mezi členy skupiny potulných komediantů a sám se s elegancí jemu vlastní zhostil úlohy principála, průvodce dějem a organizátora veškerého jevištního dění. Při nastudování plně využil mimořádných vloh pohybových, mluvních i pěvěckých Michaely Havlíčkové-Rybické, Radka Schejbala, Martina Šefla, Milana Čtvrníka a Petra Dudáse i jejich způsobilosti hrát na různé hudební nástroje. Přes časté zesměšňování předváděného děje těžil i z citu všech herců pro poezii a pro svéráznou naivní atmosféru předlohy. Vhodně vyvážil sólové party kolektivním přednesem a podařilo se mu sladit pestrou paletu výrazových prostředků, včetně parodie baletu či divadla masek, do jednotného celku. Nepřeslechnutelný je hudební humor nápaditě citující z klasiků. Inscenace Divadlu Dialog, které je domovem Plzeňské neprofesionální scény, velice sluší.

Zdroj: Plzeňský deník