Divadlo Dialog Plzeň


Čt
2.5.
19:00 Dokonalý partner SPODINA
VYPRODÁNO
Út
7.5.
19:00
vstupenky
Natěrač ORÁKULUM
PREMIÉRA VYPRODÁNO
Čt
9.5.
19:00
vstupenky
Ťululum Zrcadlo

10.5.
19:00
vstupenky
Firemní večírek HOST
Ne
12.5.
19:00
vstupenky
Na správné adrese HOST
Po
13.5.
20:00
vstupenky
Morell Divadlo JakoHost
Út
14.5.
19:00
vstupenky
ZmraŽeny Chlupatej kaktus
St
15.5.
19:00
vstupenky
Artur a Amélie Divadlo MAEBH
Čt
16.5.
19:00
vstupenky
Číňani SPODINA

17.5.
20:00
vstupenky
Benátky pod sněhem Žumbera
Ne
19.5.
19:00
vstupenky
ZmraŽeny Chlupatej kaktus
Po
20.5.
19:00
vstupenky
Šampióni SPODINA
Út
21.5.
19:00
vstupenky
Šampióni SPODINA
St
22.5.
19:00
vstupenky
Čas pod psa Divadlo MAEBH
Čt
23.5.
19:00
vstupenky
Aby bylo jasno... DRAMOKLAM

24.5.
19:00
vstupenky
Zázračné cvičení SPODINA
So
25.5.
19:00
vstupenky
Sexem ke štěstí SPODINA
Ne
26.5.
19:00
vstupenky
Tchýně na zabití SPODINA
Po
27.5.
19:00
vstupenky
Severní vášeň SPODINA
St
29.5.
19:00
vstupenky
Sexy prádlo SPODINA
VYPRODÁNO
Čt
30.5.
19:00
vstupenky
Café Avignon Théta

Červený kohout / Aucassin a Nicoletta

Dialog hercům z operety sluší

Červený kohout má po premiéře. Mladí členové plzeňské operety uvedli hru o slavných milencích.


VLADIMÍR GARDAVSKÝ

PlzeňČervený kohout je nejen oblíbeným názvem čínských restaurací v Čechách, ale také pojmenováním divadelního souboru soustřeďujícího některé mladé členy souboru operety a muzikálu Divadla J. K. Tyla v Plzni. Pod režijním vedením svého kolegy Jiřího Untermüllera občerstvují síly a rozšiřují svoji tvořivost v úkolech, s jakými se na své domovské scéně nepotkávají. Již nějaký čas reprízují například Krakonošovy pohádky o nenapravitelném Trautenberkovi či Kocoura Modroočka s písničkami Marka Ebena. A nyní v plzeňském Divadle Dialog uvedli komedii se zpěvy a kanci o lásce Aucassina a Nicoletty.

Hra Aucassin a Nicoletta, inspirovaná středověkou veršovanou povídkou na oblíbené téma vytrvalé lásky milenců, vznikla na počátku 13. století jako scénická skladba pro potřeby tehdejších žonglérů, kteří zpěvně recitovali její veršované části a části prozaické herecky předváděli. Text nese výrazné parodické prvky, zesměšňující tehdy vžitý ideál rytířské slávy. Tento vylehčený pohled se ukázal být vhodný pro inscenační metodu divadla na divadle.

Režisér proložil dávný příběh mnohými situacemi odkrývajícími propletenec vztahů mezi členy skupiny potulných komediantů a sám se s elegancí jemu vlastní zhostil úlohy principála, průvodce dějem a organizátora veškerého jevištního dění. Při nastudování plně využil mimořádných vloh pohybových, mluvních i pěvěckých Michaely Havlíčkové-Rybické, Radka Schejbala, Martina Šefla, Milana Čtvrníka a Petra Dudáse i jejich způsobilosti hrát na různé hudební nástroje. Přes časté zesměšňování předváděného děje těžil i z citu všech herců pro poezii a pro svéráznou naivní atmosféru předlohy. Vhodně vyvážil sólové party kolektivním přednesem a podařilo se mu sladit pestrou paletu výrazových prostředků, včetně parodie baletu či divadla masek, do jednotného celku. Nepřeslechnutelný je hudební humor nápaditě citující z klasiků. Inscenace Divadlu Dialog, které je domovem Plzeňské neprofesionální scény, velice sluší.

Zdroj: Plzeňský deník