Divadlo Dialog Plzeň


Ne
2.4.
15:30 Jak čert vyletěl z kůže PROPADLO
Po
3.4.
19:00 Zázračné cvičení SPODINA
Út
4.4.
19:00 Sexem ke štěstí SPODINA
St
5.4.
19:00 Artur a Amélie Divadlo MAEBH
Čt
6.4.
20:00 Morell Divadlo JakoHost
Čt
13.4.
20:00 Oblomov Divadlo JakoHost

14.4.
19:00 Patrika 1,5 aneb Registrované šílenství Divadlo MAEBH
So
15.4.
19:00 ZmraŽeny Chlupatej kaktus
PREMIÉRA *VYPRODÁNO*
Ne
16.4.
19:00 Zázračné cvičení SPODINA
Po
17.4.
19:00 Dokonalý partner SPODINA
*VYPRODÁNO*
Út
18.4.
19:00 Dokonalý partner SPODINA
*VYPRODÁNO*
St
19.4.
19:00 Literární večer Divadlo JakoHost
Čt
20.4.
19:00 Café Avignon Théta

21.4.
19:30 Debilové exLudvíci
*VYPRODÁNO*
Po
24.4.
19:00 Sexy prádlo SPODINA
Út
25.4.
19:00 Tchýně na zabití SPODINA
St
26.4.
19:00 Falešná manželka Divadlo MAEBH
DERNIÉRA
Čt
27.4.
19:00 Bláznovy zápisky ORÁKULUM

28.4.
19:00 Aby bylo jasno... DRAMOKLAM

SPODINA / Věrně nevěrní

Věrně nevěrní šokují publikum v plzeňském Dialogu

MF Dnes - Gabriela Špalková


Mimořádný, sugestivní zážitek a herecký koncert Olgy Ženíškové a Jakuba Zindulky přináší netradiční inscenace Věrně nevěrní, kterou v režii Jakuba Zindulky uvádí v Divadle Dialog v Plzni Společnost divadelních nadšenců. Inscenace je to mimořádná nejen po herecké stránce, ale i vzhledem k dramaturgickém výběru titulu a jeho celkovému ztvárnění na malém jevišti Dialogu. Autory díla jsou reprezentanti Velké Británie - Angličan Mark Ravenhill, Irka Hillary Fannin, Skot Stephen Greenhorn a Welšanka Abi Morgan. Dílo přeložila Marie Špalová. Autoři se nechali inspirovat legendární hrou rakouského dramatika Arthura Schnitzlera Der Reigen (Rej) z roku 1900, která byla uvedena až dvacet let po svém vzniku a vzbudila takový skandál, že autor sám její další provozování zakázal. Der Reigen znamená přesně kolový tanec, v němž tanečníci střídají své partnery. Schnitzlerův titul má totiž strukturu mileneckých a partnerských scén, v nichž jedna z postav vždy přechází do scény další a jejichž hnacím motorem je sex, zhusta nevěra. A tento koncept zachovává i čtveřice autorů. Jinak ovšem Schnitzlerova hra ožívá v Dialogu v nových souvislostech, v současných reáliích se současným slovníkem. A ve vynikajícím jevištním ztvárnění.

Výkony obou protagonistů – Olgy Ženíškové a Jakuba Zindulky vystupujících ve všech scénách a ztělesňujících v rychlém sledu typově zcela odlišné postavy jsou skvělé a jejich nasazení obdivuhodné. Kolik různých lidských charakterů, kolik postav velmi odlišného věku na jevišti během večera vytvoří! Efekt umocňuje originální scénické a výtvarné řešení Jakuba Zindulky s promyšlenou světelnou koncepcí i dobře vybraným hudebním doprovodem. Matné průhledné paravány, za nimiž se oba protagonisté převlékají mezi jednotlivými výstupy, jejich rozmazané siluety, chvilka ustrnutí v nehybném postoji, tma, světlo. A rozjíždí se nový výstup. Před diváky přicházejí zcela jiné postavy. Jiné osudy. Naše osudy.

Věrně nevěrní jsou o sexu, o lásce, ale i o samotě, opuštěnosti, únavě, hledání i o strachu z prázdnoty. O ambicích a nenaplněných snech. A protože nejsou prvoplánoví, nacházíte mezi jednotlivými scénami spojitost nejen díky postavám, které z jednoho do druhého obrazu přecházejí, ale i díky podtextu, který si plně uvědomíte na samém konci. Měsíčná noc v první scéně. Ambiciózní, až nepříjemně energická Sarah náš ´rej´ začíná. A za svitu stejného měsíce jej také končí až nostalgickou smířlivou scénou, v níž už není žádný sex, jen jakási opuštěná prázdnota dvou lidí, kteří potřebují s někým být, s někým sdílet svět, ale nejsou toho schopni. Jak silnou vypovídající hodnotu Věrně nevěrní mají a jak trefní jsou, si plně uvědomíte, až dozní potlesk. Jsou velmi otevřenou sondou do našich vnitřních světů. Sondou drsnou, ale i zábavnou. A velmi obsažnou.

Společnost divadelních nadšenců opět přinesl titul, který by si plzeňské publikum nemělo nechat ujít, hledá-li profesionální, plnohodnotné divadlo. Divadlo, které přesáhne pověstná světla ramp.